lågpriskedjor

Ja, alla ni studenter och fattiga människor känner till livsmedelsmärket ELDORADO, eller hur?
Jag gillar deras låga priser, och en del produkter är riktigt bra faktiskt. Som... jag måste tänka lite ehuumm, ja deras tacotortillas är nog okej!

Meeeenn....

Deras designer måste vara helt stendum i huvudet, helt seriöst. Totalt keff. Nästa gång ni ser deras kycklingklubbor, släng en blick på förpackningen.

Alltså, vem f-n kommer på idén att sätta dit en bild på en tallrik med RÅA kycklingklubbor och lite sallad?
Som att det skulle vara aptitligt. Sabbar ju precis hela matlusten!

De skulle kunna dubbla sin försäljning bara de fräschade upp designen lite (dvs mycket, ja allt?).

Lågprisbolag i all sin ära, men varför skylta med det mer än på prislappen?
Ta flygbolaget Ryanair, deras plan ser verkligen förskräckliga ut inuti.
BILLIGT, BUDGET, LÅGPRIS
skriker det om precis allt.

Tror faktikst att neongul färg kostar mer än någon dov (elegant!) färg? Vitt och mörkblått (Ryanairs färger är neongult och blått, tänk LIDL-färger) vore bättre. Fast allt är väl snyggare än just det där.



"Fattiga" människor har väl lika stor rätt till snygga grejer!



Kommenterat
Postat av: Rikard

Nu har jag mailat Eldorado! Hoppas jag får svar snart.
"Märket Eldorado passar sig utmärkt för mig som är student, med tanke på låga priset. Därför är mitt skafferi oftast fullt med extremt fula förpackningar.
För ett par nätter sedan gäckade en rad frågor mig, jag försökte skaffa mig vettiga svar genom att tänka i olika perspektiv. Varför måste billiga varumärken se väldigt billiga ut? Näst intill äckligt likt sovjetkommunistisk layout.
Är det för att alla ska se att Eldorado är det billigaste alternativet och därför köpa utan att kolla runt?
Igår uppdagades frågan igen då jag klev in på närköpet med målet att köpa kyckling - filé eller kycklingklubbor. Som student är priset givetvis det viktigaste men då var jag faktiskt tvungen att välja ett annat märke.
Ett par pepparkorn och ett salladsblad bredvid ett par råa kycklingklubbor!?
Det är ju bara äckligt! Står det "serveringsförslag" på förpackningen också?
Likaså med kycklingfilén, rå bredvid lite sallad och kryddor, och där är jag säker att det står "Serveringsförslag"
Jag skulle då aldrig komma på tanken att servera kyckling rå... Eller jo kanske, jag har faktiskt en ovän så möjligtvis till han då.
De andra märkena som var ett par kronor dyrare såg betydligt smakligare ut då de faktiskt var tillagade på förpackningsbilden. Ni tappade kanske ett tiotusendels öre (om ens det?) när jag valde ett annat märke på kycklingen. Det är pengar ni skulle kunna spara om ni fräschade upp maten på bilden lite.
Trots att jag denna gång var tvungen att väja er konkurrent så vill jag att ni ska veta att gällande ketchup och honung är jag en trogen kund.
Jag vet att jag inte är ensam om dessa funderingar och jag vore mycket tacksam för svar. Snälla håll mig inte sömnlös en natt"

Postat av: Paola

trevligt :) nääe hah ärligt talat vet jag inte jag tror jag klickade mig fram till din blogg faktiskt. =)

2007-08-07 @ 19:07:56
URL: http://paolita.blogg.se
Postat av: Askungen

För att vi ska inse att vi är fattiga, då får vi se fula förpackningar kanske? Och billiga flygbolag vi reser med, reklammerar det ut i vilken klass man åker med, i vilken folkgrupp på olika nivå man tillhör? Att varje gång vi tar något billigt påmminer det att vi verkligen är fattiga?! :)

2007-08-08 @ 14:36:08
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Paola

hmmm vet inte neej jag har nog ingen favorit sådär just nu. men jag gillar benjis lill syrra. hon är duktig och har utstrålning =D själv då?

2007-08-09 @ 00:33:44
URL: http://paolita.blogg.se
Postat av: Madde

Tack så hemskt mycket :D!

2007-08-11 @ 13:49:00
URL: http://freshfashion.webblogg.se

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: