design design design design design design design design design

Då var det helg!
Eller nej, jag ska jobba imorgon (hurra för OB) men jag tar helg mitt i veckan ibland så det är helt funkis ;)

Ska nu till Biltema för införskaffning av mer sprejfärg, farmors gamla hallbyrå börjar likna något nu, och den svarta färgen har tagit slut. Ska också köpa vit färg, för TV-bänkens makeover. Den är mörkblå, ingick i IKEAs LACK-serie.
Alla TV-bänkar är ju låga numera, och eftersom jag fortfarande - tyvärr hehe - har tjock-TV får jag förnya den hemska jag har uppe på vinden. Det blir nog alla tiders!

I helgen ska jag testa IronCAD-programmet och lära mig lite 3D. I min klass går framtida designingenjörer och tekniker så de behärskar programmet och har fått ta hand om den delen i kursen (vi är fyra smågrupper med blandade studenter). Det har sett grymt intressant ut... Fick två små privatlektioner idag av Kattis ur min grupp och läraren Ragnar.  Lovar att publicera den eventuella bild jag lyckas framställa sen =D

Brorsan och hans kompis Oscar driver
Svensk Design AB där de sysslar med bland annat 3D. Rätt coolt! Spana in deras hemsida, det finns lite av vad de gjort där...!

Kommenterat
Postat av: Hm

Verkligen imponerad filmsekvenser din brosan o kompis har gjort! Otroligt att 3d kan göra så mycket så att de kan se verklig ut!

2007-12-15 @ 10:04:58
Postat av: Hm

Undrar vad är det för program de nu använder med? 3D studio max?

2007-12-15 @ 10:07:47
Postat av: Hanna

Till Hm: 3Dsmax tror jag ett av programmen heter. Men de kör väl flera olika program, jag vet inte :)

Postat av: Annso

Dem kör på 3D max=) Bra Hanna med reklam, det behöver dem;)

2007-12-17 @ 10:04:25

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: