varm choklad med marshmallows

Mmm, tänk att ett par marshmallows gör chokladen så mycket godare. Känns lyxigare, blir lite mer kaféstuk över det hela. Ja, jag gillar lyx. Det har ni nog märkt ;) Det bästa är ju att det ofta inte ens behöver kosta skjortan, utan bara lite energi från sig själv.

Det luktar vinter där ute. Vet inte alls vad jag tycker om det. Visst, mysigt med snö, men allt blir jobbigare med snö i stan. Skrapa bilen, frysa ihjäl fingrarna och fötterna som får sig en jävla smäll när man sätter ner dem på marken igen från tex cykeln...

Det får dock gärna finnas snö däruppe i Vemdalen om ett par veckor. Den 29e december ska jag befinna mig på tågstationen vid niotiden på kvällen för avfärd mot Stockholm. Det är bekvämt, jag testade det där Åka biljettlöst. Vet redan vagn- och platsnummer. Givetvis plats med bord vid fönstret ;) Coolt.
 
Imorgon blir det julmat på Rent Hus. Känns roligt att de bjöd in mig också, som bara jobbat lite.
Hörni kära bloggläsare, jag har en fundering:

När mjölk nått sitt utgångsdatum så är det ju typ gammalt. Om man nu ska vara noga.
Om man gör pannkakor med lite gammal mjölk, blir pannkakorna gamla då?

Svaret kanske är självklart, men jag har inte tänkt så långt nu :D


Kommenterat
Postat av: yelena

haha de e en bra fråga! menar.. jag har aldrig gjort pannkakor men jag tror man kokar mjölken? bakterier bort då? :P med risk att låta som helt blåst..

2007-12-13 @ 00:42:00
Postat av: Kristofer Carlsson

än så länge pannkakorna inte smakar gammalt är det okej! :D

Postat av: Tompan

Halvgammal.

:)

om mjölet e fräscht o de andra ingredienserna är fräscha men mjölken halvdissig o möglig så blir pannkakan halvgammal :) Mögelpannkaka.

2007-12-13 @ 01:44:48
URL: http://tompan.blogg.se

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: