TGIF - Thanks God It's Friday!

Igår var jag och Sofia på stan och spanade efter accessoarer till våra karlar. Brothers hade det vi sökte, jag en rosa näsduk och Sofia en turkosblå slips med matchande näsduk. Skönt att ha det klart!
Snart är det dags för bal! Om 25 dagar. Nyss var det ju typ hundra... Herrejävlar!!!!!!!!

Får ta på finskorna och finslipa dansstegen snart. Jag förstår inte dem som inte gillar dans, det är ju hur kul som helst! Det handlar bara om att försöka lära sig grundstegen, sen är det bara å köra på!

När jag och Sofia var klara på stan inhandlade vi inför kvällens kalasmiddag. Blev smarrigt gott, egenkomponerad kycklingpaj (grillad kyckling, creme fraiche "chili/paprika", purjolök, paprika & deg givetvis) och en sommarfräsch sallad till det. Plus iskall cola...

Middagssällskapet var det ju absolut inga fel på heller :P Den tjejen är asskön att vara med. Efter middagen framtidssnackade vi en hel del.... Uh uh, vi har verkligen vuxit upp. Det ser man på allt, vad vi pratar om, hur vi tänker, bla bla ... :p Spännande, men skrämmande på samma vis.

Allt avrundades med filmen Perfect Warrior, en tänkvärd och filosofisk film. Skumt, nu när jag tänkte länka filmtiteln till någon sida med info etc så finns det ingen film som heter så! Nåväl, får kolla med Sofia senare.
FIlmen var i varje fall jättebra, många kloka ord.

Vi människor tror ofta att vi vill ha något mer än något annat, och försöker kämpa för det för vi tror kommer göra oss lyckliga, och sen när vi väl fått det, så inser vi att det inte alls var det vi ville ha.... och blir olyckliga.

Drömmen om lyckan är ofta lyckligare än lyckan själv.....

Kommenterat
Postat av: lotta

meh... nu blev jag både hungrig och danssugen... whatta.. haha ;) puss sötis

Postat av: Bambi

tack för allt själv ; ) skönt att bara ta det lugnt! sees snart igen! <3

2007-05-05 @ 22:13:31
Postat av: Askungen

Väldigt sant i det man säger, har ni hört talas om The Secret om Attraktionslagen?

2007-05-16 @ 14:06:03
URL: http://askungengwall.blogg.se

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: