En kräfta i januari, en glad tjej i februari!

Först en liten snabbrapport: Hunden Sofia köptes av familjen Karmgård och kaffe är gott på morgonkvisten!

Tjenamoss på er allihop.
Suck, det är några dagar sen jag bloggade senast, men jag ber om att få skylla det på MINA JÄVLA UTSLAG. Herregud, jag började känna av "myggbetten" i söndags kväll, och på måndagsmorgonen såg jag ut som en prickig kräfta och kände mig överkörd. Nä, som om jag hade hoppat ner i en hög med hungriga mygg.

Det kliiiiiade som fan, det kan ni ge er på. Var tvungen att åka till jobbet i alla fall då de inte kunde hitta någon annan så tidigt. Skulle bara börja först tills någon annan kunde ta över, men sen avslutade jag ändå. Var relativt rent där, lite tur i oturen ska man ha. Tisdag & onsdag var jag hemma och bara sooov. Jag har nog sovit för en månad.

Jag tuppade nästan av inne i undersökningsrummet på vårdcentralen. Det var lite coolt. Faktiskt. Eller är jag bara knäpp? Nåja, jag blev livrädd då kan jag erkänna, men i efterhand är det en ny .. erfarenhet. Jag satt på sjukhusbritsen (ni vet, en sån där med papper) och började känna mig illamående, det blixtrade för ögonen och svartnades till lite och jag kände mig helsnurrig. Det var som om allt blod jag hade åkte upp i håret och .....plopp. Nästan. Pep till lite så att läkaren (om han var en riktig läkare?) kunde fixa nåt =D Han höll på med datorn, skulle skriva ut ett recept till mig. Han såg rädd ut när han såg mig, haha. Jag fick lägga mig ner på britsen en stund. Hade visst alldeles för lågt blodtryck.

Och vilken syn sen! Skulle dricka lite vatten, och såg då mig själv i spegeln... Shit pommfritt.  En likblek... tjej? med röda ögon. Jag var really vit. Sen får man betala en besöksavgift på åttio spänn. Hmm, jag betalar ju skatt? Suck.

Men nu är jag på banan igen. Och typ gladare än nånsin.

Kommenterat
Postat av: Mallan

Jag betalade också 80 kronor för bara två minuters blodsprov. Skatten går till barnen och billigare vård för oss vuxna, tänk på USA;)

Postat av: yelena

huvudsaken är att du är frisk nu :) om sawyer dör då kommer jag bryta ihop totalt! ska forts se lost nu hihi!

2008-02-01 @ 20:49:17
Postat av: Emma M

Skönt att du mår bättre! 80 spänn kan jag leva med att betala om man jämför md de hutlösa avgifter som finns på andra platser T_T geez!

2008-02-01 @ 21:32:31
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: piggelin

Ja det kan funka;-) Har aldrig testat själv härhemma utan gå på kafeer...Hihi, men du.. jag brukar ibland lägga till Kardemumma eller Kanel bland kaffepulver när jag ska brygga kaffe..Mums!..
I framtiden skulle jag vilja ha sån lattemaskin..så man kan göra eget latte och mocha:-p

2008-02-02 @ 01:01:02
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Sandra

Hi hi just det, HAB. Hon är hur skön som helst. Med andra ord är psykologi a mitt favoritämne just nu ;) Hur är allt nuförtiden då? Verkar som att du är väldigt glad, skönt att höra :)

Puss

2008-02-02 @ 17:55:52
URL: http://rosaluftslott.blogg.se

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: