O'boy - oh oh gott

Åh, varm oboy dagen efter är min nya grej. Tidigare har det varit bubbelvatten, fanta & juice.
Det var riktigt trevligt igår hos
Sarah där Johanna hade sin avskedsfest. Hon ska till USA och jobba som au pair.

Efteråt blev det Frimurarlogen, jag gick dit med en stor dos skeptism, men kvällen blev faktiskt bra. Frimis duger bara på sommaren egentligen, tycker jag.  Idag har jag verkligen bara degat, men det förtjänar jag efter en ganska hård vecka med både jobb & skola (slutseminarium och slutpresentation). Så hej hej på er, mina 30 högskolepoäng! Ska nu bara komplettera hemtentan, ska referera bättre.

Pratar just nu med Elsa, den raringen, om mat. Suck, när jag blir stor och rik ska jag bara köpa bra mat. Kvalitetssallad och köttfiléer. Vad för slags mat är billigt egentligen, ge mig förslag?

Mitt superbilliga liv har börjat. Hur kunde jag gå ut igår, tänker ni kanske? Svaret är flyers och vin, så jag bara betalar en tjugolapp till garderobiären. Mamma, jag kommer och äter hos er snart! Pappa, räkna med att jag kommer och länsar ert kylskåp också ;)
Det är en av fördelarna med skilda föräldrar. Mer mat att få =D

Kommenterat
Postat av: Emma M

Jag håller helt med dig att frimis är it-stället då det är sommar för det är 100 gånger mysigare då man kan mingla utomhus! :D

nyttig och billig mat är nog grillad kyckling kanske? färdiga salladspåsar (exempelvis grekisk sallad - jättegod!), bönor, linser, quinoa, bulgur, haricot verts är bra och goda alternativ till ris, pasta och potatis :) eller grillade grönsaker, eller varför inte wok? taco är inte heller så dyrt :)

sen om man vill leva billigt och mindre nyttigt är det nog nudlar som är grejen :P

Postat av: elsa

hehe en raring e du också. buuuuuurkmat! :) puss

2008-01-19 @ 23:13:15
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Annso

Hihi, tror (min)mamma & mats bara blir glada om du kommer 6 hälsar på! Dem är ju numera helt barnfria & bor själva. var där igår & fick lite takeaway-thai! Mums!

Billig mat? Satsa på att göra allt från botten med ritkiga råvaror, både nyttigare, godare & billigare. Tänk en grönsakssoppa? Det blir ca 8kr port:p

2008-01-20 @ 14:12:16

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: