Rädda henne!

image220image221

Mail till Henke från Emma som tog kontakt med SDR*:
"Jo det är nämligen så att för en tid sedan så fick jag en stor kull med hundvalpar. En av dessa valpar föddes döv.  Vilket betyder att hon skulle få det absolut bästa hemmet tillsammans med någon likasinnad. Eftersom det är ett väldigt jobb för en som inte är döv att uppfostra en sådan hund dels att hon löper stor risk att bli tex påkörd mm . Så finns de bara två alternativ för henne och det är antingen att hitta ett så bra hem som möjligt till henne med någon som förstår henne. Det andra alternativet är att avliva henne vilket jag ser som en sista utväg då ja tycker det är hemskt synd att ta bort en frisk hund.  Hon heter Sofia och är 15 veckor gammal. Hon är vmaskad,veterinärbesiktigad, vacc och chippad. Hon är efter trevliga och mentalt stabila föräldrar.  Hon består av 75 % rottweiler , resten boxer och bordercollie.  Jag vänder mig till dig pga att jag vill se va det finns för möjligheter för lilla Sofia. Min tanke var att du kanske känner till någon som är hundintresserad."

Är det någon som är intresserad?
Hör av er till Henrik Sundqvist, eller skriv här så framför jag det!

*SDR = Sveriges Dövas Riksförbund

Kommenterat
Postat av: Veronika Karlsson

hej!! henrik kan kontakta mig på 0735077840 el så maila mig på [email protected]
vi har en rottweiler tik som söker kompis.. så kontakta gärna oss!!

Ha det bra! //Veronika

2008-01-21 @ 23:28:52
Postat av: Hanna

Veronika - jag säger till Henrik imorgon! Så kan du ta kontakt med Emma själv och fråga och så.. :) Om du nu ens läser det här, hehe. Ha det bra.

Postat av: jennifer

Åhh stackars valp..jag tar gärna hand om henne, men har tyvärr inte tid med en till hund.. :( även om jag skulle vilja..
Hoppas sofia får ett bra hem..

2008-01-22 @ 07:39:25
URL: http://chienne.blogg.se
Postat av: Askungen

Så så söt...

2008-01-22 @ 10:43:22
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Askungen

Vill gärna ta hand om valpen men men ... tidbrist och inte det rätta tiden nu i livet...

2008-01-22 @ 10:43:59
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Veronika

Hihi! Jo Smsade även Henrik då jag fick hans nr av en kompis men han sa att adressen och så hade du fått av honom.. (???) Men äh jag kollar igen här ikväll och ser om du skrivit något annars kan du maila el smsa mig.. Du fick ju allting där uppe.
Ha det du med!!

2008-01-22 @ 12:11:37
Postat av: Pernilla

Åh. Jag blev så rörd och hoppas att hon får en hem.. Måste måste..Du kan väl berätta om hon får en hem..
Kram

2008-01-24 @ 06:40:14
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: Rebecca

Är intresserad! :)

2008-01-26 @ 23:30:53

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: