Som ett russin på kaffevänjning

Ja, jag håller just nu på att vänja mig vid kaffe. Den där nyttiga koffeinkicken - en Red Bull innehåller ju typ 103053 stycken sockerbitar? Många, i alla fall. Koffein är bra, speciellt på morgonen.

Det är fortfarande ett helvete att vakna - efter femtioelva snoozar - med tuppen (eller tidningsutdelarna, det finns ju inga tuppar här i stan... ) klockan fem, men det är helt okej när jag väl hoppat i arbetskläderna.

Vad för slags kaffe bör jag börja med? På jobbkontoret finns det en "enkel" kaffemaskin där man kan få vanligt svart kaffe, kaffe med mjölk, cappuccino och varmt vatten. Har nu druckit min andra kopp utan att spy, heh. Cafe latte med smaksättning, kanske? Ge gärna tips!

Senare idag kanske det blir Hindersmässa med Sofia. Det är knäppt. det är ALLTID skitkallt när det är Hindersmässan. Det var ju kallt igår! (Snön har smält bort idag till min stora glädje!)

Nu ska jag, russinet - älskar min "nya" dusch - titta på lite serier och sova någon timme.  
Take care, baby.

Kommenterat
Postat av: malin

fniss, känn efter hur din kropp reagerar efter en massa kaffe ;) jag dricker bara kaffe med lite mjölk, latte är gott ibland. men kaffe med smaksättning som apelsin, choklad smakar oftast apa tycker jag men iofs har jag inte testat så mycket sånt ;) PUSS

Postat av: tompan

Jag menar alla jobb. Det finns faktiskt folk som missar jobb som städare. Alla tror att man anställs direkt om man söker skitjobb. Det e inte ens självklart.

2008-01-24 @ 12:27:27
URL: http://tompan.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej syrran! Ta en mugg med mjölk och värm den i mikron (snabbt)! Sedan är det bara att ta snabbkaffe i valfri mängd- blir som latte men mildare. Ju mer van du blir med kaffe, ju mer pulver kan du ha i! :-)
Sköt om dig! Massor av pussar från mig o barnen...

2008-01-24 @ 13:49:48
Postat av: Sarah

:/ Jag försöker precis som du, bli van vid kaffe. Ibland är det okej men inte alltid. Vad tycker du om Snabba Cash, jag har tvekat många gånger om jag ska köpa den eller inte. :)

2008-01-24 @ 21:55:55
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: piggelin

Testa Mocha!..
Det är chokladkaffe..
:-) Baravara har det bästa mocha!
kram!

2008-01-24 @ 23:27:01
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Hm

Visste du att man blir brunare efter man har druckit kaffe i många år?? :-D

2008-01-27 @ 13:57:08
Postat av: Annso

Hello, Ska du börja med kaffe så tänk på mjölken. Den mildar smaken & även snällt mot magen=) Även om du inte behöver oroa dig för vikt ska du passa dig för latte osv i kaffemaskiner - massa sött & fett! Lite socker i kan ju ändå göra en del för smaken;) Kram kram

2008-01-28 @ 14:55:00
Postat av: Hm

Har du inte kunnat släppat din "russin" och komma ut? ;-)

2008-01-30 @ 06:39:43
Postat av: Pernilla

Hur går med hunden? har någon adopterade hunden?

2008-01-30 @ 12:27:28
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: DreamDharma

Läser din blogg daglingen vännen. Det är roligt och se hur ditt liv ser ut.. Hälsa mamma din.. Kramar.. Kusin Dharmanna

2008-01-31 @ 21:50:04
URL: http://dreamdharma.blogg.se
Postat av: Hm

Värst vad du duschar länge... Bloggen väntar på dig! :-D

2008-02-01 @ 12:05:17

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: