Tacksamhet är guldvärt

Det är mest gamlingar som bowlar, har jag märkt. Men så är jag där på morgnarna, och då är det väl bara de som är vakna/lediga. De är så gulliga, hela högen. Ler alltid glatt mot mig, annat är det med skolstäderskorna som behandlas som skit, hehe. Minns att jag inte brydde mig så mycket om - ja, ingenting? - skolstäderskorna när jag var yngre, fast de ju faktiskt är människor, de också. Man bara gick förbi dem, liksom.

Städjobb rankas som skitjobb.....Men jag blir väl en bättre människa av att ha haft ett "skitjobb". Och jag kan inte säga att just mitt jobb är skit, för mina chefer är underbara. Helt oslagbara. Bad dem idag vara min referens för andra gången, självklart kunde de det, men de skulle kolla efter FLER timmar till mig. Vill dock ha ett annat jobb vid sidan om, så att jag inte ruttnar bort bland dammtussarna.

Det är nice att känna sig värdefull.

P.S
Alla ni andra som klagar över att det inte finns några jobb, se över er själva. Är din attityd bra? Har du gjort vad du kunnat? På riktigt? Om du inte har ett jobb, så tror jag inte på det.

Kommenterat
Postat av: Emma M

Hayden ÄR ögongodis :) hoppas att du gillar hela filmen!

Postat av: Mamma

Kloka tankar!
Välkommen på middag på torsdag.
Kramis!

2008-01-22 @ 16:56:36
Postat av: Sarah

Bra skrivet! :) Ja, ett leende räcker för att göra en glad under hela dagen! En bra start på dagen och så här får du ett big :) av mig!

2008-01-22 @ 18:29:10
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: eLi

Ja, det är ju bättre än att vara arbetslös! Man är lika värd oavsett vilket jobb man har. Hoppas allt är bra med dig?! Och att du trivs med ditt jobb. Med mig är det bara bra! Kramar

2008-01-22 @ 21:34:04
Postat av: Hm

Ja alla människor har ett värde oavsett hur de ser ut, vara arbetslös mm. Man lever bara en gång i livet så se till att man kan göra livet glatt, för imorron kan det ta slut.

2008-01-23 @ 06:53:20
Postat av: Annso

Vad vis min lillasyster börjar bli;) Du har så rätt i att det gäller att ha den rätta inställningen i sitt liv. Tror alla mår lite gott av att prova "skitjobb" nån gång i sitt liv, då uppskattar man verkligen andra jobb sen:) Kram

2008-01-23 @ 10:45:11
Postat av: malin

helt rätt, tjejen! :) ses i veckan, kanske?

2008-01-23 @ 14:37:04
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: tompan

"P.S Alla ni andra som klagar över att det inte finns några jobb, se över er själva. Är din attityd bra? Har du gjort vad du kunnat? På riktigt? Om du inte har ett jobb, så tror jag inte på det."

Här måste jag invända lite - det finns INTE alltid jobb åt ALLA. Samhället går nästan ut på att några folk är arbetslösa - läs: "finns tillgängliga ute på arbetsmarknaden". Man måste ju ha en viss omsättning på arbetsMARKNADEN ;)

Attityden kan va hur rätt som helst men man får helt enkelt inte jobb i det yrke man e utbildad i eller så - för tillfället. Jag tror faktiskt att vara arbetslös nån gång i livet gör så att du värdesätter saker mer än vad du hade gjort. Inte bara för att du har jobb. Det är mer invecklat än så.
Det ena ger det andra.
Bra inlägg i övrigt :)
Kram!

2008-01-23 @ 19:23:08
URL: http://tompan.blogg.se
Postat av: Hanna

Tompan - Man kan flytta dit det finns jobb. Man kan alltid göra något.

2008-01-23 @ 21:18:24
URL: http://lillfotad.blogg.se
Postat av: malin

haha ;) duktigt att tvinga i dig själv kaffe... du blir nog en kaffeoman snart, jag själv har druckit två koppar idag. zoegas kaffe är oslagsbar!

2008-01-23 @ 22:41:59
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: tompan

Ja, det kan man.
Men:
Det finns folk som sökt 250 jobb men inte fått något. Då är det bara tragiskt.

2008-01-24 @ 00:13:13
URL: http://tompan.blogg.se
Postat av: Askungen

Håller med Tompan... men det är ju bra att man ska känna sig värdefull i ett jobb som helst vilket som helst jobb... men att ha städjobb, räddar du det på ett sätt, du gör det rent och att alla mår bra av att ha det rent ! Kommer ihåg en tant som jobbar något inom ambassaden, och sagt att hennes första skitjobb var det att diska tallrikar men det spelade ingen roll för att hon vet att alla blir glada av att ha rena tallrikar, och att alla behövde det, vem skulle annars diska tallrikar åt dem. Någon måste göra det. Så ska alla behandlas lika ovasett vilka jobb man har och vilka positioner man står på !

2008-01-24 @ 08:37:44
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Skriv du också

Namn:
Minns mig!

Kontakt:

Sajt:

Text: